Måndag med tre underbara tjejer!!!

Va ledig i går efter ha jobbat hela helgen, så jag tog bussen ut till Johanna och hennes söta ungar. De blev solning, lite badning och grillning!!!

   
Emilia vattnade ruschkanan för att kunna åka snabbare

   
En mycket liten pool men alla fröknarna Hellgren fick plats samtidigt

   
Lilla Amanda hittade min skor och lånade dom ett tag

   
Jag och Johanna e ju bäst på att grilla!!! Så otroligt gott de blev!!!

Tack för en undrebar dag!!!

Puss&Kram

Några lediga dagar

Har haft 6 dagars ledig, så skönt, och måste säga att jag har tagit vara på ledigheten.
I lördags gick Johanna och jag ut, först en lite sväng förbi Bullitt men sen till Flurran.
  
Våra drinkar med blåbärs likör, mjölk och blåbär :D de e grejer de!!!

I måndags mötte jag upp Johanna och Moa på stan så gick vi till Stadsparken och la oss. Har ju vart blek som ett spöke så de var dags att göra något åt de. Så vi åt sallad, smaskade på jordgubbar, snackade skit (som vanligt) och solade.
 
 
I tisdags var vi bättre utrustade med bikini (något vi missade dagen innan). Sallads lunch, jordgubbar som efterrätt och sen steka så mycket de bara gick. Vid de här laget började huden gå mer i gris rosa, men så länge de syns något e jag nöjd!!! Helena kom förbi och gjorde oss sällskap. Phu så varmt de var, svettades nästan bort!!!

Onsdag blev på liknande sätt men denna gång bytte vi ut salladen mot Subway-mackor. :) Anna kom oxå och jobbade på solbrännan och även Helena slog sig ner en stund. Riktigt skönt väder då de fläktade lite så man inte behöve få värmeslag. Hem till mig för uppfräschning, en grogg på balkongen och sen en tur ner till Bullitt. En kanon dag blev de.

Torsdag, en ordentlig sovmorgon, packade väskan och ner på stan. En liten vända i affärerna, handlade dagens lunch och sen bar de av till stadsparken. Vi slog på stort idag när e kom till lunchen, potatissallad, rostbiff, kycklinglår och bröd, mmm mums!!!
 

Så efter fyra dagars solande hoppas jag verkligen att jag har fått lite färg (förutom den röda). Johanna var ju redan brun så hon har ju bara förstärkt den färgen medans blekfisen iaf e nöjd att hon inte ser ut som en kräfta utan har en svag röd-brun nyans!!! Så jag tycker jag har tagit vara på mina lediga dagar och det underbara vädret. Nu ska det jobbas hela helgen, suck, men e ledig på måndag igen så jag ska nog överleva.

Puss&Kram

Vad gör Göran då?

Vad gör Göran då? Här ska ni få se orginalet där vi (jag och Johanna) har fått de ifrån, så ni förstår oss när vi sätter igång vårt snack om Göran!!! :D




Puss&Kram

Midsommarafton

Midsommarafton detta år berättas i bilder!! Håll till godo!!!


Dagen började med val av kläder, ett mycket svårt beslut.

Drickat inköpt och dator e igång, Johannorna e redo!!!

Gammal som man e fick man ta hand om alkoholen som småttingarna hade med sig på bussen ut till Öregrund!! Sen var vi väldigt glada när vi pratade med Peter

I Fregges hotellrum hittade vi en sverige tröja med tillbehör som vi var tvugna att testa :D

Fortfarande på hotellrummet som saknade toalettdörr, men de e en annan historia....

Sen glömdes kameran bort men vi hamnade på Hummelgrund och där fanns de många generösa människor!! :D  De hela avslutades i ett tält huttrandes men idag fick vi pizza så vi e nöjda!!! Mmmmmm. Dags att göra sig redo för midsommardagens firande!!!

Puss&Kram


Äntligen...

...så har jag en ny tv. Den gamla gick ju sönder i våras så sen dess har jag bara haft min jätte lilla. Den var ju så liten så man nästan var tvungen att ha kikare när man satt i soffan för att kunna se texten!!! Men så kom ju skatte pengarna i tisdag så idag bad jag pappa följa med mig för att kolla på tv. Hade tittat lite på nätet innan för att ha lite koll på vad de var jag ville ha. De var tänkt en 32 tum eller möjligtvis en 37 tum som jag sett för ett bra pris. Men när vi väl kom till elgiganten så fanns de ju så många fler till samma pris. Oj, så ska man kunna bestämma sig. Skönt att ha med pappa som kunde ge mig råd om vad jag skulle kolla på för att se skillnaden mellan de olika. Tillslut så bestämde jag mig för en 42 tum som var billigare än den på 37 tum som jag sett!!! Mycke nöjd måste jag erkänna att jag e. :D Nu vill jag bara köpa en ny soffa oxå så kommer de bli så snyggt här!!! Puss&Kram

Lördagen...

...blev inte heller som planerat. Först barnvakt åt Ludde, alltid super mysigt!! Sen skynda hem i regnet för att börja göra sig lite snygg! ;) Jag och Johanna hade tänkt vara nere till åtta då matchen började (vm-kval matchen) men de gick inte så bra för oss. Fastnade liksom vid datorn lite. :O Vid ca nio kom vi tillslut ner på stan, såg andra halv lek och de hade man ju klarat sig utan. Lite roligt att se hur besvikna vissa blev när Sverige förlorade, de slängde av sig sina sverigetröjor och någon försökte elda upp sin!!! Efter de var de någon timme då vi inte gjorde mycket, satt mest och kollade på fullt folk. Rätt kul faktiskt!! Sen dök de upp byggkillar som Johanna kände från jobbet och då bestämde vi oss för att nu var de dags att sätta igång kvällen!!! :D Vi var ju ändå där för att fira Johannas födelsedag så då ska de firas ordentligt!! Så lika bra att börja med en shot!! :D De blev en billig kväll men jag behövde inte stå törstig!!! Vill dom bjuda så varsågod och grattis e gott!! :D Ganska sent sprang vi på Hanna, Lars och Roger. Roger hade sina guldbyxor på sig!! :D Han var väldigt generös och bjöd på cider. Sen blev de Lars pakethållare till Salabacke (inte så skönt men betydligt trevligare än att gå ensam som jag trodde jag skulle få göra) där skiljdes jag och Roger från Hanna och Lars. Roger var så snäll så han gick med mig den sista biten. De blev en lite rörig men mycke trevlig helg!! :D

Få ju inte glömma lördagens drinkbilder, betydligt godare än fredagens!!!!

  
 

Puss&Kram

Fredagen...

... blev väl kanske inte som de var planerat!!! Jag var ledig och tänkte bara ha en lugn och skön dag med Johanna och planera vår road trip vi ska på i sommar!! (Om någon har en bil att låna ut 31/7-7/7 så skulle vi vara evigt tacksamma) Så Johanna dök upp vid tolv tiden och vi började kolla på kartan hur vi ville åka och sen vilka tänkbara sovplatser vi har. De enda som vi vet med säkerhet än så länge e att vi ska till Göteborg och Visby! :D Men så framåt tre så insåg vi att de var fredag och ingen hade något inplanerat för kvällen, och de går ju inte för sig!!! Så vi bjöd in oss själva på middag hos en kompis, oops!!! Under tiden vi väntade på att kompisen skulle komma hem så lyssnade vi på all sommar musik vi kunde hitta och vi blev helt otroligt danssugna!! Så helt plötsligt bestämde vi att vi bara måste ut en sväng till Flustret!! Vi blandade några blåbärsdrinkar som inte var så goda men de gick ner!!! :D

Hem till kompisen, åt tacos och umgicks, mycke trevligt!! Ring ring, vem e de som ringer mig? (Måste nog byta ringsignal!!) Jo men ser man på "Kalle med sol" (han hade solbrillor på sista april men de fick inte plast i mobilen så de blev bara "Kalle med sol"). Ner till Flurran oh träffade honom. Dansade järnet som vanligt. Blev lite besviken på balkongen de har byggt där, trodde den skulle vara större, men de e himla skönt att kunna komma ut och svalka sig utan att behöva gå ner!! Oj missade bussen hem, eller kanske struntade i de helt enkelt. ;) Så de blev till att traska hem. Som tur e så hade jag och Johanna sällskap nästan hela vägen, men de var ju ljust som på dagen så att gå hem ensam mitt i natten kändes inget läskigt!! Sova 4,5 timmar och så iväg till brorsan och sitta barnvakt åt lillprinsen. Han sover nu och jag funderar på att göra de samma om jag ska orka med kvällen som även den ska spenderas på Flustret eftersom Johanna ska firas som fyllde år i söndags. Grattis i efterskott hjärtat!!! Men jag e ledig fram till på onsdag så jag hinner sova och ta igen mig senare. Man e ju bara ung en gång, bäst att passa på!! :D

Puss&Kram



 

RSS 2.0