Dagen efter!!!!!!

Ja usch ja. Aldig roligt med dagen efter, men desto roligare hade vi i går kväll. Problemet när jag festar med Johanna är bara att de blir lite för mycket. Men de e som det alltid har varit när vi har partat tillsammans!!! Galet!! Men jag kom hem helskinnad utan några minnesluckor. Dock kom jag hem ensam men de blir ju utgång nästa helg och helgen där på också så jag hinner nog hitta någon, men efter de så kommer jag ha minst en vit månad. Börjar ju bli gammal, pallar inte att festa så här längre. Behöver lugna hemma kvällar så jag kan vila upp mig!!!

Nu skulle de smaka himla bra med en stor pizza men de e de nog inte värt! Njuta i några minuter och sen ha ont i magen eller helt enkelt hitta på någon god mat som jag inte får magknip av. De e bara så svårt att komma på något som man kan jämföra med en pizza idag. Några förslag?

Puss&Kram


Helgen...

Torsdags kväll och planerna inför helgen börjar ta form! E ju ledig så jag kan ju inte bara sitta hemma och häcka!! Fredag blir lugn, måste ju hinna njuta, men lördag ska det festas!!! Ensam singel i hela min vänskapskrets och så kan de ju inte fortsätta!!! ; ) Först tänkt att vi skulle testa hur Enköping gör sig på en lördags kväll men vi ska ge Uppsala ännu en chans. Och sen söndag blir nog en soff-dag med någon bra film eller plöja igenom någon serie, kanske lite Gilmore Girls. Men först är det en jobb dag kvar.

Puss&Kram

Den nya buren

Nu har Chili och Caesar fått flytta in i den nya buren som e nästan dubbelt så hög än den förra!!!


Tårta

Idag fyllde mamma år så det blev middag och sen kaffe, kakor och tårta. Gott!! Men de betyder också att de måste bli en lång promenad i morgon!! Får börjar med en promenad sen ska jag inreda buren till mina chillor, de blir hyllor, hängmattor och små hus. Bild kommer när de e klart!!

Annars har det inte hänt mycket i helgen! Har jobbat både lördag och söndag. Var hemma hos Carro och kollade på en film i går kväll, men de var nog de sämsta jag sett!! Men de var skönt att slippa sitta ensam en lördags kväll! Innan dessa snackade jag med Anna en snabbis och blev så FÖRBANNAD åt hennes vägnar!! Vissa personer e inte riktigt kloka!!!!

Puss&Kram

Aj!!!

Om det finns någon där ute som kan vara så snäll och ge min stackars rygg en massage så skulle jag vara den personen evigt tacksam!! De e hårt att jobba på Åhléns, speciellt när de e inventerings tider!! : )

Puss&Kram

Vart tog onsdagen vägen?

Förstår inte varför dagarna alltid ska gå så fort när man väl är ledig. Hann inte alls med så mycket som jag tänkt. Var väl kanske inte uppe med tuppen de kan jag erkänna men vadå sängen var ju så skön!!! Sen kom dammsugaren fram en vända och all disk blev diskad. En sväng till ICA och de e typ allt!!

Vid fem kom pappa och plockade upp mig så åkte vi till Fäboden (djuraffär) och hämtade hem den buren som jag beställt. En riktig skyskrapa. b100xd50xh190cm. Ska bli så skönt att få flytta över mina små älsklingar dit så de får lite mer yta att röra sig på och så behöver inte jag ha dåligt samvete varje kväll jag inte har möjlighet att släppa ut dom. Men de dröjer några dagar till dess för först måste pappa såga till några hyllplan till buren. De e tur jag har min snälla pappa!!

Nä nu ska jag försöka få in Caesar och Chili igen som e ute och springer på golvet. Brukar ta sin lilla tid!!

Puss&Kram 

Tisdag!

Idag skulle jag bara ha jobbat mellan 7 och 11 men så var Linda sjuk. Känns som alla på jobbet är eller har vart sjuka. Jag hoppas verkligen jag slipper! Så i alla fall, så fick jag jobba till 14 istället. Men de gör inget, lite extra i kassan e alltid välkommet! Sen blev de en vända till Stadium och köpte en baddräckt (otroligt sexigt) så nu ska jag börja simma. Måste börja med någon slags regelbunden träning så nu jäklar. Börjar tröttna på alla promenader plus att jag går ändå till och från jobbet och de e 2x30 min. Sen finns de solarium där så jag kan unna mig att ha lite färg även nu när de blir höst och grått!!

I morgon e jag ledig, skönt. Inga planer men måste nog dammsuga. Sen har jag i o för sig lite grejer att sy, och en dragkedja att lag och två hyllor som jag ska betsa, och hämta en beställd bur på 190x100x50, så de blir kanske fullt upp i alla fall. Och så får de dessvärre bli en promenad också. Men något som e säkert är att jag ska ha sovmorgon!!!

Så de var min tisdag, om någon är intresserad!!

Puss&Kram

Miss Li

 

Lite "må bra musik".
Och vilken röst hon har!!

Lördag kväll

Då e man hemma igen då, jobbat lite extra idag. Bara fyra timmar så de va rätt lugnt, men de va mycket folk idag. Undrade först varför men kom på att de e ju kultur natten!

Inga ungar än. Blir tokig på denna väntan! Hoppas verkligen att de kommer gå bra denna gång. Sist så var alla tre ungar död-födda. Men de e väl bara att hålla sig vaken och hjälpa till om de behövs. Sova får jag göra någon annan gång!

Så de blir en lugn hemma kväll för mig! Blev bjuden på en kräftskiva/fest, hade vart riktigt kul att gå men de blir väl fler tillfällen!

Puss&Kram

En härlig kväll!!

Tack Anna för en härlig kväll!!
Ibland behövs det inte mer än lite tacos, vin och en god vän för att göra riktigt bra fredags kväll!!

Nu väntar en lång natt i soffan i väntan på att min chinchilla ska föda sin ungar!!
Alla håller tummarna för att det ska gå bra den här gången!

Puss&Kram


Nr 1

Då sätter vi i gång och bloggar då!!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0