Lång ledig!!

Igår gick jag i väg efter jobbet och simmmade och solade, måste komma igång med simningen lite mer nu. När jag ändå e där så brukar jag jobba lite på färgen oxå, speciellt då jag e så blek så jag nästan e genomskinlig!! Men idag däremot så har jag en lite lätt röd ton i huden : )  men de lägger väl sig. Efter de så gick jag hem till Anna och hade en riktig mys-kväll!! Åt gott (men nyttigt) tittade lite på tv, pratade massa och bara låg i soffan. En kanon kväll!!

Nu e jag ledig en hel vecka!!! Skönt!! Hade semesterdagar kvar som jag var tvungen att ta ut innan första april så då tog jag två nu och blir långledig och så gör jag samma sak om två veckor igen! Vet inte riktigt vad jag ska hitta på att göra nu bara men jag sticker hem till mamma och pappa idag och stannar till måndag, sen blir de väl en dag i tvättstugan och om jag känner för de så ska jag kanske ta tag i sofföverdraget jag har börjat på. Vet ju inte när jag kan köpa ny soffa eftersom jag måste köpa ny tv först så kan jag ju lika gärna göra den jag har lite snyggare under tiden!! Och självklart ska jag försöka hinna med att träffa min lilla prins. Har inte sett Ludde sen innan jag blev sjuk och de e snart en månad sedan!! Så dagarna kommer nog rulla på i alla fall!!

Hej då Jenna, ha de kanon så hoppas jag vi ses snart!!!

Puss&Kram

Vad bara tvungen att lägga in denna!!!



Puss&Kram

Död och begraven

Nu har doktor Jocke vart här och dödförklarat min tv. Han försökte men den gick inte att rädda!! De e tur att man ändå har honom när de kommer till såna här saker.
Så nu e de bara att börja kolla efter en ny tv och under tiden e de tur att jag har den lilla i sovrummet. Men min nya soffa jag tänkt köpa får väl vänta lite till då!
Djup suck!!! Min motvind känns som den bara tillta i styrka!!! Men jag kämpar vidare nån månad till och hoppas att i april så har våren kommit, min Jayjay kommer hem och jag får mer tid med P. Ni känner mig, optimist in i de sista!! : )

Puss&Kram

Motvind

Jag känner de som jag har motvind!! Varför kan de inte flyta på för mig? Håller bara tummarna för att de e värt de och att de kommer vända snart!! 

Igår var de födelsedagsfest för Roger (Helenas pojkvän och min personliga taxichafför) som fyllde 26 i måndags. Jag började lugnt och försiktigt men någonstans på vägen så glömde jag vist allt sånt så i dag var de lite tungt!! Men jag hade riktigt kul igår! Var ungefär samma folk som på nyår, plus minus några. Men så tyckte vi att de var lite för mycke par och singel tjejer men inga killar så vi hämtade vi dit några grabbar från ett hus lite längre bort. Dom var ju smått galna!!! 5.35 somnade jag!!! Vilken kväll!!

Puss&Kram
 

Måndag

Fortfarande ont i halsen, blir snart tokig!! Varför kan de inte ge med sig någon gång?

Helgen blev riktigt lyckad faktiskt förutom några små saker. I lördags när jag kom tillbaka efter en vända till Ica så ville inte min tv i vardagsrummet vara med längre!!! Tur att man har den lilla i sovrummet i alla fall. Sen åkte jag ner på stan och väntade på kollegorna som de skulle festas med, men när jag står där så kommer de en tjej som ber om min hjälp. Jag får ta hennes mobil och prata med en sköterska på sos och samtidigt så rasar tjejen ihop vid mina fötter! Jag får henne att vakna till och sätta sig upp. Sen dröjer de kanske 7-8 minuter så kommer ambulansen!! Hoppas verkligen att allt blev bra med henne!!

Sen blev de party hemma hos Linda och Bullit avslutade de hela!! Drack två "nya" dinkar denna kväll som var riktigt goda, de ena var P-Linda och de andra var Fisken!! Mums!!

Söndagen spenderades ensam framför tv:n!! Lugnt och lite tråkigt!!

Puss&Kram

Fredag igen!!

Så har det gått en vecka igen då!! Denna vecka har mest handlat om min hosta som inte ville ge med sig men imorse när jag vaknade kände jag på en gång att äntligen!!! De tog ca en och halv vecka men nu så känner jag mig riktigt bra!! Vist jag e inte 100% frisk än men skulle nog säga 80% i alla fall!!! : )

Fredag, händer inte så mycket ikväll! Slutade kl 16 (så skönt att få sluta tidigt någon gång ibland) åkte hem och tog ett härligt fotbad. Ska gotta med lite vindruvor (så nyttig jag är som väljer bort godiset!!) och se om det finns något bra på tv ikväll! E ledig hela helgen men har inget speciellt inbokat, finns saker jag skulle behöva göra och personer jag skulle vilja träffa men det återstår att se!! 

Puss&Kram 


Helgen

Ännu en helg avklarad! Men denna blev väldigt lugn! Var tillbaka på jobbet i lördags. Fanns ju en hel del att göra inne på min avdelning även om mina söta kollegor hade hjälpt till så gott de kunnat!! Kvällen blev framför tv, i soffan med trevligt sällskap. Nästa gång hoppas jag bara att vi båda mår lite bättre!!! Söndagens jobb rullade bara på och så var dagen slut! Var förbi hemma hos Jocke och Andrea och fick lite hostmedicin, så i natt var första gången sen förra fredagen som jag hade en riktigt god natt sömn. Imorse när jag vaknade utvilad och med solen skinandes utanför mitt fönster kändes allt kanon tills jag försökte prata!!! Ja rösten var ju inte helt borta men jag låter väl ungefär som en 90-åring som har rökt i hela sitt liv! Sexigt, not!!! Imorgon e min lediga dag men först måste jag ner till jobbet i alla fall eftersom vi har årsmöte med facket, men sen e jag ledig, hela dagen!!

Puss&Kram

I am a Petunia

"You are a tried and trusted friend who will be there for your friends when they need you. But you have a tendency to be nervous about doing things that go against the norm."



I am a
Petunia

What Flower
Are You?



Puss&Kram

Vill jobba!

Nu börjar jag få tillbaka lite krafter efter ett par dagar nerbädd med feber, halsont, nästäppa och så här på slutet så har jag avslutat de hela med lite härlig rethosta!!! De e konstigt hur all ork bara kan rinna ur en av att vara sjuk, hur det kan kännas som ett helt maraton att ta sig från sängen till soffan. Hjälper ju inte till om man som jag inte kan sova när jag e sjuk!! Har nog inte sovit mer en två timmar i sträck sen natten till i lördags. Tänk vad man underskattar en så naturlig sak som att få sova! Men i natt hoppas jag få sova i alla fall 4 timmar för nu så har jag inte lust att ligga hemma mer så i morgon blir det jobb. De e bara 5 timmar på lördag och 6 timmar på söndag så de e en mjukstart. Längtar tillbaka till jobbet, finns så mycket jag behöver göra eftersom jag ju inte har vart där sen i måndag.

Nu ska jag försöka städa lite och byta lakan och skura allt som jag har rört när jag vart sjuk!!!

Puss&Kram

Måndag!!

Detta kan nog ha varit den längsta måndag i mitt liv!!! 11 timmars jobb och ändå så hann jag inte klart med allt jag behöver ha gjort!! Suck!! Gjorde ju inte saken bättre att jag var så trött så jag hade kunnat somna stående!! Men jag får ju bara skylla mig själv för jag kan ju inte påstå att jag vilade speciellt mycket denna helg!! Började med att köpa möbler som skulle skruvas ihop, som tur e så har man en kanon pappa som hjälpte till att köra hem sakerna!! Sen blev de förfest här hemma! Trodde de skulle bli ganska lugnt men icke!!! Ut på Flurra och dansa och dricka lite mer. Hade ju aldrig kunnat tro att kvällen skulle sluta som den gjorde men... återkommer ev om hur!!! Så efter en natt med nästan ingen sömn så hade jag en riktig "dagen efter" i går. Trodde när jag vaknade att de va lugnt men kunde inte äta på hela dagen och var riktigt sliten!! Är inte van med detta, brukar må oförtjänt bra i vanliga fall!! Så de e väl tur att man jobbar hela helgen som kommer så man inte kan få för sig att festa, bara ta de lugnt och mysa!!! 
Nu e jag ledig i två dagar så imorgon blir de först en härlig sovmorgon och sen ska jag träffa brorsonen (3 månader idag). Onsdag har jag inga planer för ännu, kanske får bli en vända ner i tvättstugan!!! 

Puss&Kram

Mitt nya bord och stolar



Vist blev de bra!!!!!

Puss&Kram

RSS 2.0