Äntligen fredag

Då va man tillbaka på jobbet igen då sen 4 dagar tillbaka. Slut på all semester för denna sommar. Har sparat lite dagar så man kan sticka iväg på något skoj i vintern när man behöver ladda batterierna!!!

Men de behövdes bara en dag tillbaka på jobbet för att man skulle dra på sig en förkylning. Suck. De värsta jag vet e att ha ont i halsen så nu knapras de Bafucin för fullt, bihålorna gör sig oxå påminda men hoppas att de inte blir värre än så här. Men nu är det äntligen fredag och ledig helg men ikväll blir de bara lugnt i soffan under en filt.

Puss&Kram

Vissa dagar...

... hinner man så mycket utan att ens anstränga sig!!! Började med att ta de väldigt lugnt, låg och drog mig till tio i sängen, kolla lite på tv, skriva ett blogginlägg, skriva lite med Jessi och Anna. Sen blev de en härlig snabb långpromenad på över en timme. In på Ica svettig och dann och handla lite innan de bar hemåt för en dusch. Kavlade upp ärmaran och ställde mig framför spisen :) Har gjort en gryta på kött och massa rotfrukter, enchiladas med tacofärs och bönor ( har fått dille på bönor, har de i allt), en sås på kantarellerna jag plockade innan helgen och renskav och kokade potatis till de. Ner i matlådor med allt nu då, så skönt att ha färdiga i frysen som man bara kan ta en på morgonen när man ska till jobbet! Tycker de va rätt bra jobbat av mig och klockan e inte ens sex. Nu tänker jag krypa upp i soffan och kolla på en film och sen försöka komma i säng rätt tidigt för i morgon e de dags för jobb igen.

Puss&Kram

Så var sommaren 2010 över

Man känner de i luften att hösten är här. Klarblå himmel och solen skiner men luften är annorlunda. Det luktar höst!!! Måste erkänna att de är rätt mysigt, än så länge iaf.

Har inte haft någon lust att skriva den sista tiden men ska väl försöka komma igång lite bättre nu igen.

Sommaren har iaf innehållit massa härliga stunder och ännu mer slapp!!! När de var som varmast blev de en heldel bad, sol och båtande med Ingela och Jon. Va ute hos föräldrarna oxå, dom hade Ludde i två veckor när dagis var stängt så man fick träffa Lill-Prinsen!!! :D Den årliga resan ner till Borås och släkten så klart oxå. Tänkte på de i år när vi kom ner, direkt när jag stiger ur bilen där så kommer de ett lugn över mig. Då e de verkligen semester, kan släppa allt och bara njuta av att få spendera lite tid med mormor och morfar som jag träffar alldeles för lite!!!
Sen var jag tillbaka på jobbet i två veckor innan jag fick ha min sista vecka semester (men som nu även den tagit slut.) Men jag hann med att ha besök av min kusin och syster i några dagar. Vi träffar våra kusiner en kväll per år och då hinner man ju inte prata så mycket så när kusin Evelina ändå var i stockholm hos vänner så kom hon förbi och stannade en helg. Så kul att få tillfälle att verkligen prata och umgås!!! Åkte senare i veckan ut till Funbo för att komma bort från stan, om så bara för en dag! Mamma och jag tog en promenad i skogen och hittade en del super stora kantareller. Perfekt när dom e så stora för då gör de inget om man inte hittar mängder, de blir ändå mycket i stekpannan!!! :)



Gjorde även lite egen svartvinbärsjuice, inte klokt vad duktig jag är!!!

I lördags skulle jag och Ingela ha en liten vinkväll, men istället blev de födelsedags fest hos Johan ute i Östhammar. Va tänkt att vi skulle ta bussen hem men de glömdes totalt bort och blev till att sova kvar. Så inget blev riktigt som vi hade tänkt men de blev trevligt iaf!

Jag skriver och raderar, skriver och raderar och skriver och raderar. Får inte ur mig vissa saker som jag vill att dom ska låta så lika bra att vänta med de tills jag får till de!!!

Får räcka så idag!!!

Puss&Kram


 

RSS 2.0