Dan före dopparedan

Så var de kvällen före och i år har jag faktiskt lite julkänsla, himla mysigt!!! Allt e klart, julgranen klädd, skinkad fixad, klapparna inslagna, djuren har fått rent och fint hos sig, kakan till imorgon är bakad och de doftar underbart i hela lägenheten tack vare alla julkryddorna som e i den!

Nu har nog alla julkorten kommit fram så nu kan jag visa dom här. Jag gör ju varje år egna och i år fick dom ett lite gammaldags utseende.

 

Var bara tvungen att ta ett kort på Chili efter att hon badat, alldeles sandig :D



Mina små skruttar...

 

... och jag önskar er alla en riktigt God Jul!!!!

Puss&Kram

 


Fredagsmiddag!!!

När man ska jobba helg så e de svårt att hitta den där fredagskänslan. Känns som de lika gärna hade kunnat vara tisdags kväll eftersom man ändå måste komma i säng för att gå upp vid 8 imorgon! Men idag så slog jag till och fixade mig en riktigt härlig fredagsmiddag!

Fullkorns bulgur, fläskfile med paprika champinjoner och bacon, och till de en sallad på Vintermix tomater och champinjoner! Mmmmm

Nu ska jag knapra på lite nötter fast jag egentligen e så mätt att jag håller på att spricka :D e de fredag så e de!!!

Puss&Kram


9 december

Igår var jag ute i Funbo som vanligt på min ledig onsdag, myste med mamma och Ludden! Tänk vad de värmer ända in i hjärtat när lillskrutten kommer springandes bara för att ge mig en dunderkram!!!

Idag var ledig dag nummer 2 och den blev till att spendera på stan. Hittade nästan alla julklappar jag skulle ha, och även lite till. Känns himla bra att ha koll på läget, även om alla inte är inhandlade så vet jag iaf vad de e jag ska köpa till alla utom en! Min bror! Vill hitta något som han verklgien vill ha eller behöver. Något som han iaf blir glad för att få och som kommer till användning. Tänker så de knakar!!!
Dagens höjdpunkt blev när Moa hörde av sig och kollade om vi kunde ses över en lunch. Alltid lika trevligt att träffa henne. Vi kan prata om precis allt i timmar!!! Men tyvärr så går tiden alltid alldeles för fort! :(
Sen var jag in på Papper och köpte de jag behövde till mina julkort, har inte riktigt kommit på än hur dom ska se ut men hoppas på att inspirationen kommer snart!

15 dagar kvar då...

Puss&Kram

Mamsen :)

Idag var min gulliga mamma upp en sväng på jobbet och gav mig denna söt lilla kaktus!

 

Puss&Kram


Julbak

I torsdags var de dags för lite lussebak här hemma med Jessica!

  

Och gissa om dom blev goda!!! Mums!!!! Nästa gång blir de peppakaksbak! ;)

 

Puss&Kram


RSS 2.0