En härlig helg!

I lördags förmiddag tog jag bond-bussen ut till mamma och pappa. De e konstigt men direkt när jag sätter mig på en sån buss så blir jag jätte trött och små slumrade hela vägen (hela vägen=15 minuter). Måste på något sätt sitta kvar i kroppen sen alla år man sov på bussen hem från först skolan och sen jobbet! Mamma och Dharma (deras hund) kom och mötte mig så jag slapp gå ensam ca 2 km som de e från bussen hem. Sen blev de pappas alltid lika otroligt goda mat och några glas vin. De e konstigt vad ens relation med föräldrarna förändras efter man har flyttat hemifrån. Att verkligen kunna prata och diskutera, något som jag och pappa aldrig har klarat av förut. Lite för lika och envis båda två!!! : ) Men nu så går de (oftast) alldeles utmärkt! Jag har nog helt enkelt lärt mig att välja min strider!!!
Söndagen började med en härlig frukost. Så mycket godare de är när man har sällskap. Sen tog jag, mamma och Emma en lång promenad med Dharma. Efter de red jag och mamma ut. Så underbart härligt de att få rida. Var alldeles för längesen sist. Att få känna Celia (hästen jag red denna gång) arbeta, hur hon tar i allt vad hon kan när vi galopperar. Den frihets känslan när man flyger fram är obeskrivlig!!! Avlutade dagen med ännu en god middag signerad "pappa" och sen somnade jag i soffan! : ) Jobbigt att vara på landet och få i sig massa frisk luft!
Idag hade jag inte alls så mycket träningvärk som jag var rädd för. Lite ont i rumpan bara. Mamma och Dharma följde mig till bussen och nu e jag hemma igen. Så skönt de e att få komma hem!! Men jag har redan hunnit prata med mamma på telefon två gånger sen jag kom hem. Hann vist bli lite mammig under helgen! : ) Nä då, först kom jag på en sak som jag var tvungen att berätta för henne och sen ringde hon om en sak hon hade läst i tidningen. Vi brukar bara höras någon gång i veckan men i helgen har jag liksom vant mig vid att alltid ha någon att prata med fort jag kommer på något.
Imorgon blir de tvättstugan för hela slanten, onsdag hoppas jag hinna träffa Ludde och torsdag blir de nog en fika med Moa och Johanna. Sen e jag tillbaka på jobbet!!

Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

har du smsat Moa?

2009-03-02 @ 17:00:13
URL: http://knasfibbla.blogg.se/
Postat av: Anna

Härlig helg. Kommer du ihåg att vi pratade om att rida tillsammans förut. Jag vill det om du vill iaf :) Kramar

2009-03-02 @ 18:53:48
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad kul! Men jag e supernybörjare! :D Kramar

2009-03-02 @ 19:24:38
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Jayjay

Ja ville bara göra ett litet inlägg om att jasaknar dig... puss!!

2009-03-04 @ 09:18:41
URL: http://jayworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0